Brand Manual on olnud avatud poolteist kuud. Meie mõte luua Eestisse strateegiline konsultatsioonibüroo on hakanud kenasti juuri maasse saama. Firma konkurentsieelise loomisel ei otsita tihti mõttekaaslast disaineri või kommunikatsioonispetsialistist ja sedapidi läheb veel aega, et äriringkonnad sellist lähenemist firma arendamisel sama loomulikuks peaks kui finantskonsultandi kaasamist firma rahavoogude optimeerimisse.
Majanduse tsüklilisus on samane looduses toimuvaga. Lopsakas kasv päädib talvevarude loomisega, mis aitavad kevadel uuesti vohama asuda, ühel aastaajal edukas eluvorm võib teisel hävida. Selleks majandustalveks on paljudel ettevõtetel varud loodud. Küsimus on, kas talvitumisest osatakse ka välja tulla. Millised on plaanid?
Meil on käimas mitmed initsiatiivid, mis selleks kevadeks valmistuvad: Innovatsiooniaasta ja Loov Eesti. Eesti Disainikeskus tegeleb ettevõtete, disaini ja tehnoloogia ühendamisega. Teeme Ära Minu Eesti tegeles heade mõtetega. Kõik on valmis kaasa lööma. Kui vaid kellelgi oleks suutlikkust investeerida.
Eesti riigis on otsitud Nokiat, kuid tegelikult oleksime pidanud otsima Sitrat, Soome Innovatsioonifondi. Igasugune areng eeldab sõnastatud eesmärki, tegevuskava ja selle elluviimiseks vajalikke vahendeid. Meil osatakse aga rahastada valmis lahendusi, innovatsiooni lõpptulemust. Kui vaadata meie majandust, siis suur osa meie ettevõtlusest on olnud vahendus ja maaletoomine. Meie ettevõtlus loob ise väga vähe ja see on ka põhjus, miks meil pole oma tooteid ja innovatsiooni, vähemalt mitte neid edulugusid, mida loodetakse leida selleks, et ärgitada ka teisi ettevõtteid uuendama.
Juba mainitud Soome Innovatsioonifondi lehelt leidsin sügisel avaldatud artikli, kus tunti muret Soome innovatsioonipõhise majanduse jätkusuutlikkuse pärast. Eestil on väga kiiresti vaja tegutseda, kui tahame ühes grupis püsida Soomega, kellest me oleme ringiga maas. Kohvi ja küpsiste aeg on läbi, palun reaalset tegevust.
No comments:
Post a Comment