Wolff Olins viis aastaid tagasi läbi kampaania kulla väärtuse taastamiseks, sest "kuld" oli muutnud "kuldseks". Kui väärtuslikku tähistav sõna on muutunud tarbekaubaks, kaob sõna algne tähendus. Meil on Tallinnas taaskasutuspood "Eksklusiiv" ja mööblikauplus "Uus antiik".
Ameerika tumedanahaliste kogukonna jälgimisel on leitud seos pere sissetuleku ja laste nimede vahel: mida vaesem pere, seda uhkemaid ja kõlavamaid nimesid kannavad lapsed. On meilgi kalduvus nimetada koristajat "sanitaarspetsialistiks" või poodi "butiigiks". Lootus on, et põrand saab sedapidi puhtam või kaup müüdud. Tegelikkus näitab, et kui kõik on erilised, pole seda keegi ja me oleme ühe tähenduse jälle sisutühjalt ära lörtsinud. Ja sellest on kahju.
No comments:
Post a Comment